فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا اعلام کرد:

فقط  مسافرت دو گروه به استان ایلام مجاز می باشد

معروف بسطامی گفت: فقط دو گروه می توانند به استان ایلام سفر کنند که گروه اول تورهای گردشگری و گروه دوم  کسانی که اطلاعات خود را در سامانه ای که در آینده معرفی می شود ثبت  کرده باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام؛ ظهر سه شنبه در نشت این قرارگاه، گفت: نباید احساس کنیم که کرونا تمام شده است، اگر این اتقاق بیفتد وضعیت خطرناکی برای استان رقم می خورد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان به طور محسوس و قابل چشم گیری کاهش یافته است، تاکید کرد: در تمامی حوزه های استان ها از حداقل 7 الی حداکثر 37 درصد رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا کاهش داشته است و این یک زنگ خطر جدی برای استان ما می باشد.

بسطامی ادامه داد: در ماه گذشته وضعیت رعایت پروتکل ها خیلی مناسب تر بود اما با توجه به وضعیت پیش آمده در این روزها، دوراندیشی مثبتی برای استان پیش بینی نمی شود و یک عادی انگاری در حال رخ دادن است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام در بخش دیگری از این نشست از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را در مکان های مختلف عمومی انتقاد کرد و عنوان داشت: میزان رعایت پروتکل‌ های بهداشتی مراکز بیمه‌ای 12، پایانه‌ های برون شهری 20، پایانه ‌های درون شهری 37، رستوران ‌ها 20، دفاتر پیشخوان 18، داروخانه‌ ها 10، آرامستان ها 13، ماسک زدن 18 و نانوایی ها 7 درصد کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه در عید نوروز بر پا کردن هرگونه چادر مسافرتی ممنوع است، اظهار کرد: برگزاری هر گونه مراسم عزا و شادی، گردهمایی و همایش های مختلف در عید نوروز ممنوع می باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه فقط دو گروه می توانند به استان سفر کنند، مطرح کرد: گروه اول تورهای گردشگری و گروه دوم کسانی که اطلاعات خود را در سامانه ای که در آینده معرفی می شود نام نویسی و ثبت نام کرده باشند که محل مورد اقامت هر دو گروه نیز تعبیه و مشخص خواهد شد.

امیرحسین نوروزی_استان ایلام

232152

مطالب مرتبط